mandag 24. oktober 2016

Uke 1/2 2016



dag 4 (7/10)

vi forsatte med krisesenteret i dag og, vi fortsatt med å montere kameraer og begynte med å montere utelamper og annen belysning utendørs rundt det nye bygget. vi la coax-kabel i taket rundt noen skinner som skulle gå til noen brannalarmer. vi måtte bore oss gjennom en vegg og etter kabelen var lagt gjennom måtte vi tette igjen med branntettingsmasse. deretter dro vi til elkjøp der vi var og feilsøkte på en kurs der det var montert lampe med fotocelle av eier. dette skapte problemer i anlegget som førte til en lekasje strøm på 5-6mA. vi byttet ut noen lysrør og fikk ordnet problemet.  


Uke 2

dag 1 (18/10)
i dag dro vi til en privatbolig som holder på å totalrenovere et hus på bjørset. Jeg la kabel i teknisk rom, det var murvegger så jeg måtte bore med slagbor. Jeg koblet også spotlights i første og andre etasje. jeg monterte også bevegelsesensor i teknisk rom for lyset i rommet.

dag 2 (19/10)
i dag var jeg med Erlend og installerte Fiber i hus. vi satt opp ruter og dekoder. jeg fikk sette opp en Internett kontakt til bruk av skriver for kunden. denne dagen rakk vi å installerer i to forskjellige hus i Nordbyen i tillegg til at vi feilsøkte overvåkingskameraer på Krisesenteret og fikset de.

dag 3 (20/10)
I dag fikk jeg være med en montør som heter Eirik. Det første vi gjorde var å dra til Åndahls for å sjekke om nødlysene virket (årlig kontroll). vi slet med å finne ut kursen nødlysene lå på så vi kortsluttet en an nødlysene for å se hvilken sikring slo ut. etter det tok vi en kontroll på batteriene i brannsentralen hvor de viste seg at batteriene måtte byttes. Senere samme dag feilsøkte vi på en brannsentral i omsorgshjemmet i Fræna.

dag 4 (21/10)
Denne fredagen var vi på Astero og Frodes Karosseri å monterte sirener i et sveise-rom og i verksted deres på grunn av de hørte så dårlig de alarmene som allerede var der. Etter lunsj ble jeg med Erlend igjen og installerte fiber i et hus i Nordbyen.

Det har vært en veldig lærerik tid hvor jeg har fått prøvd meg i praksis og fått sett hvordan det virkelig er i en elektrikers hverdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar